De mit adjak el? (Ha nem tudod a poszt végén vállalkozási ötleteket is adok!!:-)) Te is feltetted már magadban ezt a kérdést! Ez nem kérdés volt, hanem kijelentés. Igen, feltetted. Na és miért nem azt a kérdést tetted fel magadban, hogy na és kinek akarok eladni valamit? Hmhm. Ez itt a nagy különbség. Ez az a szemléletmódbeli váltás, amit én sokat olvastam, mióta elkezdtem tervezni a vállalkozásomat. Mert az egyik megközelítésben azt mondod, hogy van egy terméked és azt akarod eladni akárhogy, a másikban pedig azt mondod, hogy tudod, hogy kiknek szeretnél eladni és azon gondolkozol, hogy ezeknek az embereknek mire van szükségük. Az egyik szemlélet hívei azt mondják, hogy a termék a lényeg, mert egy jó terméket mindig el lehet adni. Jó bornak nem kell cégér alapon. A másik megközelítés pedig az mondja, hogy ha tudod, hogy kinek akarsz eladni, akkor nekik már bármit el tudsz adni. Lehet.

 

Na én a kettő között vagyok. Mert lehet, hogy ha tudom, hogy ki  a célközönségem, akkor nekik már bármit el tudok adni, de lehet hogy ezt a bármit én nem tudom előállítani. Másrészt viszont hiszem azt, hogy csak olyan termék termel nyereséget hosszú távon is, ami valamilyen értéket képvisel, amivel a vevők elégedettek lesznek. Hiába akarok én bármit eladni egyszer, ha az rossz termék, a vevő elégedetlen lesz és ennek a híre nagyon hamar el fog terjedni. Nemrégiben egy neves szakembertől hallottam azt a véleményt, hogy a termék minősége (a termékfejlesztés) egyre jobban felértékelődik a közösségi média egyre nagyobb szerepvállalásával. Mert a jó termék híre ugyanolyan gyorsan elterjed a közösségi megosztó portálokon, mint egy rossz termék rossz híre. Ez nekem nagyon tetszett, mert végre nem azt olvastam, hogy ha jó a marketinged bármit el tudsz adni.-))

Ezen kívül számomra az sem mellékes, hogy szeressem csinálni azt, amiből pénzt remélek, mert abban megint nem hiszek,hogy hosszú távon olyan dologgal tudnék foglalkozni amiben nem lelem az örömöm. Ebből elég volt az eddigi munkahelyeimen:-)

Ha ezeket az általános elveket a saját kisvállalkozásomra akarom lefordítani, akkor oda jutottam, hogy hiába akarok én a felső tízezernek eladni valami 2 millió forintos karórát, ha nem tudok karórát gyártani.

Ezért vállalkozási profilom kigondolásánál az alábbi szempontok vezéreltek:

  • olyan terméket vagy szolgáltatást kell nyújtanom, amit lehetőleg teljes egészében jó minőségben magam elő tudok állítani
  • olyan célközönséget kell találnom, akiknek az igényeit nagyjából ismerem, vagy legalábbis jól bele tudom magam képzelni a helyükbe
  • nem utolsósorban olyan dologgal kell foglalkoznom, amit szeretek csinálni.

Ez alapján kiválasztottam az egyik online vállalkozásom célközönségének a kismamákat (mily meglepő:-)). Ennek pedig az a legfőbb praktikus oka, hogy mióta a gyerkőcömmel itthon vagyok egyrészt a vele való foglalkozás az időm nagy részét leköti(miért ne használnám ezt az időt is ki az online vállalkozás építésére?:-), másrészt ez a téma értelemszerűen nagyon foglalkoztat most(ezért azonkívül, hogy a gyermeknevelésben hasznát veszem a tanultaknak még profitálhatok is belőle), hardamrészt egy-egy probléma kapcsán el kezdtem keresgetni a neten a megoldást és nem mindenre találtam! Vagyis szinte észrevétlenül találok réspiacokat magamnak.:-)) Feltételezem, hogy ha én keresek valamit azt más is, ezért erre építek.

A célközönség mellé pedig kiválasztottam egy olyan terméket, amiről bár nagyon sok oldal szól, de egy olyan teljeskörűt, amire a gyakorlatban nekem lenne szükségem egyik sem. Nekem pedig ez a legfontosabb, hogy a gyakorlatban mit hogyan kell használni. Tulajdonképpen nem is az a jó szó, hogy kiválasztottam egy terméket, hanem egyszerűen kerestem egy jó termékhez egy jó használati útmutatót, amit  nem találtam, mert a legtöbb oldal arról, szól hogy ez vagy az a termék milyen jó, mennyi előnye és mennyi hátránya van, de arról, hogy a gyakorlatban hogyan használd már viszonylag kevés szó esik. Elkezdtem túrni a neten a téma után és mindenhol csak részinformációkat találtam és egy komplett, részletes, teljeskörű használati útmutatót pedig nem találtam. Vagy amit találtam, az nem magyarul volt. Ezért elhatároztam, hogy én csinálok egyet!

Hogy erre miért van szüksége az embereknek? Sokszor előfordul szerintem az, hogy az emberek nagy része megvesz valamilyen terméket, aztán pedig két használat után a polcon vagy a szekrény mélyén köt ki, mert azt, hogy hogy tudod használni nem írják le a használati útmutatóban. Gondolj csak a sok tvshopos termékre. Te nem vettél még egyet sem közülük? Egy tuti jó fitnesz gépet, amivel aztán biztosan kocka hasad lesz, aztán hazavitted és volt hozzá jó esetben egy 10 perces videó, amit a harmadik alkalom után megúntál, ezért azóta is ott pihen a szekrény alján. Ha fitnesz edző lennék tuti csinálnék egy ilyen edzésprogramot, ami ezekre a cuccokra épít változatos edzéseket, de nem vagyok, ezért nem ez a termékem csak valami hasonló:-) Vagy egy igazán egészséges főző-sütő-turmixoló micsodát, amihez receptötleteket nem nagyon adtak, a régiek meg valahogy nem működnek bennük...Na jó vállalkozási tippeket adok konyhatündér olvasóimnak?:-)

Tehát az első vállalkozásom (hívjuk a továbbiakban "kismama vállalkozás"-nak) egy olyan termék, ami tulajdonképpen egy online tanfolyam, amiben egy kismamák által kedvelt használati tárgy használatát mutatom, tanítom be a gyakorlatban. Részletesen, gyakorlatiasan, teljeskörűen és nem utolsósorban magyarul.

Az az első ötletem, a második ötlet előtt a következő bejegyzés arról fog szólni, hogy ahhoz, hogy hatékonyan tudj otthonról dolgozni kell egy jó számítógép, és közel sem mindegy hogy milyen. Legközelebb az én választottamat mutatom be az első kedves kommentezőm kérésére.

Ha neked is van kérdésed, várom a kommenteket!.-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr273018478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása