Az online vállalkozás sikeres működésének nélkülözhetetlen kelléke egy jó számítógép. Jó számítógépet nem nagyon nehéz vásárolni, mert megnézed a fő paramétereit, processzor típusa, sebessége, winchester méret, dvd író tulajdonságok, képernyő felbontás, videokártya, kiegészítők stb, ezekre rászűrsz nagyjából akármelyik jobb laptop webáruház honlapján és már dobja is ki a lehetőségeket. Na de egy kisgyermekes anyuka nem így vásárol, mert számos olyan szempontot kell figyelembe venni ami egy normál (legfőképp férfi) vásárlónak eszébe sem jut. Az én választásommal szemben természetesen elfogult vagyok, de azt gondolom, hogy ez az ideális választás ha az ember lánya otthonról szeretne dolgozni, kisgyermek mellől, és arra is fel kell készülni, hogy olyan helyzetekben, körülmények között kell használni a gépet, amire egy átlag felhasználó nem gondol.

Én a kedvencemet igaz, hogy nem azóta vettem, mióta megszületett a gyerekem, hanem jóval korábban, viszont azóta folyamatosan csak meggyőződök róla, hogy milyen jó választás is volt.

Mire van szüksége az alap feltételeken kívül egy online vállalkozó kismamának számítógép ügyben? Először is mindenképpen laptopban gondolkozunk, mivel az fel sem merül, hogy asztali számítógépet használjunk. Az asztali számítógépnek kell egy fix hely, nem is kicsi, jó esetben dolgozó szoba, és mégha van is ilyenünk, akkor is ott a leginkább nem kívánatos a gyerkőc jelenléte. Ezért értelemszerűen laptopra van szükség, amit oda teszek ahová akarok a lakáson belül is. Nekem az "állandó" vagyis a leggyakrabban használt helye az étkező asztalon van, ahol az étkezőszekrény egyik fiókját kineveztem irodának, ezért oda gyorsan be tudom dobni, ha hirtelen kell a teljes asztal, de egyébként ha csak szűk családi körben vagyunk, akkor kényelmesen elférünk tőle. De ezenkívül még gyakran megfordul a nappali szőnyegén egy könyvvel a popsija alatt, hogy nemhogy melege legyen, amikor építőkockázunk, vagy a hálószobában, amikor már épp aludni készülök, de még valamit  nagyon meg kell néznem. De arra is volt példa, hogy a szülés utáni első hónapokban, amikor még naponta 8-10x szopiztattam, volt úgy hogy akár 3/4 órát is,  hogy a szopifotel mellett volt letéve a pelenkázóasztalra. De ami a csúcs, hogy ha kell akkor egy normál női táskában is elfér, a pelusok mellett, gyakran viszem is magammal.:-)

Ennyire mobil viszont még egy normál méretű laptop sincs csak egy netbook, de ez a címből is kiderült.(A kezdők kedvéért a netbook ugyanaz, mint a laptop csak kisebb és nincs benne dvd író.):-) De arra amire az én netbookom képes, viszont egyik másik sem (ha jól tudom:-), igazán ez az ami engem levett a lábamról. Mégpedig az, hogy a képernyő megfordítható és ráhajtható a billentyűzetre, majd ezután úgy kezelhető, mint egy tabletpc , mert a képernyője teljes egészében érintőképernyős (a tabletpc meg az, amelyik olyan, mintha csak a képernyő lenne és nemcsak dvdíró nincs benne, hanem billentyűzet se és a képernyőt lehet nyomogatni).

Ez egy Gigabyte M912X típusú gép, akit érdekel az általános paramétereinek utána tud nézni, ami egy kismamának lényeg, hogy akárhová magammal vihetem a táskámba a pelus és popsitörlő mellé ez is befér.:-)

A kis képernyőt meg kell szokni, de a szemet legalább trenírozza és a böngészésre a saját billentyűzete teljesen jó, férfiaknak talán kicsit kicsik a billentyűk, de nőknek megfelelőek.

Persze vannak kompromisszumok, amiket meg kell kötni egy ilyen gép használata közben, mert a numerikus billentyűk elég macerásak és a funkcióbillentyűk is kicsit nehézkesek, és bizonyos gyakorlottságot igényel, hogy meg tudd oldani azt, hogy dvd író nélkül is minden program fusson(vagy veszel egy külső dvd írót, ami szintén elfér a táskában), de ha dolgozok, akkor veszek egy vezeték nélküli billentyűzetet és egeret és máris teljes klaviatúrán kattingathatok. Ha pedig kicsi a képernyő akkor rákötöm a TV-re és akkor rögtön nagyméretben nézhetem:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr693039137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2011.07.07. 19:14:00

több gépnek is van kifordítható kijelzője, nem csak ennek, pl. thinkpad x sorozat.

azt sosem értettem, miért laptopozzák le a notebookokat. majd amikor megláttam, hogy egy umpc-ről szól a cikk, akkor pláne nem értettem...

szerintem ez egy gagyi gép, gyenge a procija, ótvaros az összeszerelési minősége és kevés ideig bírja az akksi. az enyémet oda is adtam az asszonynak, vettem helyette mást.

V.Alice 2011.07.12. 08:05:31

@Bambano: Hmm. Ezek szerint az asszonynak jó a gagyi, ótvaros gép, gyenge procival, ami rögtön lemerül? Nem is túl meglepő férfiúi vélemény! Jobban örültem volna, ha az a vége, hogy "oda is adtam az 'embernek' én meg vettem helyette egy másikat".:-))

2011.07.13. 18:54:36

@V.Alice: Kedves Alice, Bambano nem a Te férjed véletlenül? :-)
süti beállítások módosítása