A napi statisztikában még nem nagyon tudok mit írni, mert egy hét elteltével még csak az időráfordítás van, de a többi elég gyér. Hanem ez a poszt most arról fog szólni, hogy felelevenítsen azt, hogy tulajdonképpen mik is a vállalkozási ötleteim.

Nagyjából egyébként ugyanazok, mint amik korábban is voltak, de nézzük csak sorban. Az első ötletem továbbra is az,a mit ebben a posztban írtam, erről továbbra sem mondtam le. Vagyis az első vállalkozás ami a "klasszikus online vállalkozási formák" egyike, vagyis egy online tanfolyam, amit kisgyerekkel ottlévő anyukáknak ajánlok. Ezt továbbra is életképesnek tartom, mert egyrészt magát a témát nem nekem kell megismertetnem a gyerekes anyukákkal, mert a témával már jelenleg is sok portál, blog foglalkozik. Viszont amit én kitaláltam egy komplett ismeretanyagot bemutató weboldal még nincs. Ezért gondolom, hogy ennek az ötletnek lenne realitása. Ezen kívül a kisgyermekes anyukák azt gondolom, hogy jó célcsoport, mert bár tudjuk, hogy rendkívül leterheltek a napi háztartási munkáktól és a gyerekekkel való foglalkozásoktól, de mégis ennek a körnek van az egyik legtöbb ideje netezni otthon. Viszont mivel kevésbé mozgékonyak, vagyis  a gyerekek miatt korlátozottabban tudnak elmenni otthonról, ezért számukra lehet jó, egy olyan tanfolyamon való részvétel ami megkönnyíti a napi munkájukat. Ezt a vállalkozási ötletet azért is hajtom, mert egy olyan terméket szeretnék bemutatni illetve megismertetni minden kisgyermekes anyukával, ami még a mai napig is megosztja az anyukákat, aki viszont egyszer kipróbálja az nagyon nagy valószínűséggel nagyon megszereti.

Tehát az első ötlet összefoglalóan:

  • Mi a termék? egy online tanfolyam, videók, pdf-k
  • Ki a célcsoport? kisgyermekes anyukák
  • Mit kell hozzá befektetni? A saját tapasztalatom, tudásom egy olyan termékkel kapcsolatban amit magam is nagyon szeretek.

  

A második vállalkozási ötletem viszont egy újdonság, már nem az amiről ebben a posztban írtam, és egy teljesen más típusú dolog, mint az első ötletem. Ezért is jó, hogy egymás mellett fogom őket felfejleszteni. Ezt az ötletemet úgy neveztem el, hogy kreatív cuccok. Így is fogok hivatkozni rá a továbbiakban. Ennek a lényege nagyon egyszerű, mivel én magam is, mint olyan sok anyuka elég kreatív vagyok, szeretek különböző kézműves dolgokat kipróbálni és saját magam előállítani különböző apróságokat, ezért ebben a vállalkozási ötletben ezeket a saját magam által előállított cuccokat fogom árulni.

Miért látok ebben fantáziát? Azért  látok benne üzleti lehetőséget, mert az előállított cuccok egyrészt viszonylag olcsóak, néhány ezer forintba kerülnek, ezért nemcsak a gazdagabbak tudják megvenni őket, vagyis széles a célközönség, elég dekoratívak, vagyis ha valaki meglátja és szereti a kézműves dolgokat akkor elidőz rajta a szeme, lehet hogy megtetszik neki. De emellett egyedi termékekről van szó, mivel kézzel készítem őket és ezért egyedi igények megvalósítására is lehetőség van, amitől igazán személyessé válik a dolog. És mivel fizikailag is megtestesül a termék ezért lehet róla képeket készíteni, amit pl. a Facebookon sokkal könnyebb ismertté tenni, vagyis remélhetőleg könnyebb és gyorsabb lesz elterjeszteni így hamarabb várható belőle bevétel.

 Tehát a második ötlet összefoglalóan:

  • Mi a termék? Kézműves termékek, kreatív cuccok
  • Ki a célcsoport? Bárki aki szereti az egyedi kézműves termékeket, elsősorban nők, de férfiak is akár, akik ajándékokat szeretnének a kedveseiknek adni
  • Mit kell hozzá befektetni? Az alapanyag ára, ezen kívül rengeteg idő, amíg előállítom.

 

 

A harmadik ötlet lesz a legmókásabb:-) Mégpedig azért, mert ez most még elég homályos az én fejemben is.  Attól homályos, hogy jelenleg fogalmas sincs, hogy ebből a témából hogyan lehet pénzt csinálni. Ugye, hogy mókás? Hogy mégis miért gondolom, hogy igenis lehet belőle pénzt csinálni, annak az az oka, hogy  ez egy olyan terület, ami tulajdonképpen az én egyik szakterületem, vagyis viszonylag nagy benne a tapasztalatom. Azt is tudom, hogy ez a téma sokakat érint, elsősorban a középkorúakat és azt is tudom, hogy az a szaktudás ami nekem megvan ebben a témában az emberek nagytöbbségének nincs meg. Vagyis a termék lényege ebben az esetben az lesz, hogy a szaktudásomat értékesítsem valamilyen tanácsadás formájában. A tanácsadásnak pedig az lesz a lényege, hogy hogyan lehet csökkenteni a havi kiadásainkat, ez pedig azt hiszem, hogy nagyon-nagyon-nagyon sok embert érint. Azt viszont jelenleg még nem tudom, hogy ez a tanácsadás milyen formában fog megtörténni. Persze itt nem arra gondolok, hogy azt tanácsolom, hogy vegyél olcsóbb tejet, hanem ettől jóval komplexebb a dolog.

Ezért ezzel az ötlettel úgy indulok el, hogy sokat fogok róla írni róla a blogon, és remélem, hogy majd kiderül menetközben, hogy valójában mire van szükségük az embereknek, mi az amiért pénzt adnának ki.

Erre a későbbiekben úgy fogok hivatkozni, hogy „majd meglátjuk ötlet”.

Tehát a harmadik ötlet összefoglalóan:

  • Mi a termék? Bizonytalan
  • Ki a célcsoport? Bárki aki szeretné csökkenteni a kiadásait
  • Mit kell hozzá befektetni? Csak az időt.

 

A három vállalkozási ötlet azt gondolom, hogy jól lefedi azokat a lehetőségeket, amikben az emberek gondolkozni szoktak, ha online vállalkozás indításon törik a fejüket. (A webshop indítást egyelőre nem erőltetem, az nekem valahogy nem fekszik:-) Tehát lesz egy online tanfolyam, ami otthonról végezhető, lesznek fizikailag is létező kreálmányok, meg van egy ötletem, de még nem tudom, hogy abból hogy tudnék pénzt csinálni, de majd kiderül menetközben.

 

És akkor jöjjön a végére a napi statisztika az online-tanfolyamról:

2013.01.10

online tanfolyam

napi időráfordítás

1,5 óra

eddigi kiadások

3500,-

eddigi bevétel

0,-

napi látogatók a blogon

6

Fb követők

0

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr915009668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása