Vállalkozás indításnál nagyon fontos, hogy legyen az embernek motivációja. Az pedig még fontosabb, hogy ezt a motivációt folyamatosan észben tudja tartani és a lelkesedése ne lankadjon. Ez egy nagyon nehéz feladat. Különösen az elején, amikor még csak te vagy az egyetlen, aki hiszel abban amit csinálsz. Jó esetben van egy kitűzött célod, vannak ötleteid, de bevételed az még nincs egy kumma hang se. Csak dolgozgatsz és várod a hatást. Vagy még annyira az elején vagy a vállalkozásindításnak, hogy még csak tervezed, hogy hogyan fog kinézni a terméked, milyen lesz a honlapod, de a megvalósítás, még nagyon messze van.

Vagy éppen annyi teendőd van még, hogy azt se tudod, mihez kapjál, mert az agyad átállt a vállalkozásindítási üzemmódba és eszedbe jutnak különböző ötletek, aztán néhány nap múlva már nem emlékszel rájuk, csak az rémlik, hogy néhány napja, mintha lett volna egy jó ötletem, hogy miről is írhatnék egy postban pl.

Na ilyenkor van szükség arra, hogy állandóan a szemed előtt legyen a cél és a teendők!

Én ezt szó szerint értelmeztem. Vagyis vettem egy mágnestáblát, nem is kicsit 60x90 cm-es amit kitettem a konyhám falára, ahol léptem nyomon ráakad a szemem, egész egyszerűen nem tudom nem észrevenni.

A mágnestábla azért nagyon jó, mert két funkciós, mivel kis színes fém pöckökkel különböző fecniket, papír irományokat, fényképeket ki tudsz rögzíteni vele a táblára, valamint alapból a táblához való színes filctollal tudsz rá írni, amit utána minden nyom nélkül le lehet róla törölni.

Vannak persze parafa táblák is, és papír táblák is, de én a parafát azért nem szeretem, mert amit ráakarok írni, ahhoz még külön papírt is használni kell, ami egyáltalán nem környezetbarát, másrészt a lyukakkal előbb utóbb teljesen ki fog kopni a parafa. A papírtábla meg pont arra nem jó, amire használni kellene, hogy ahogy jönnek-mennek az ötletek felkerüljenek, aztán nyom nélkül lekerüljenek.

Na és hogy hogyan használom: A táblát felosztottam 6 oszlopra. Mivel nekem jelenleg van a fejemben több vállalkozási ötlet is, amiket szeretnék beindítani. Minden ötletnek csináltam egy oszlopot. Ebben az oszlopban írogatom a teendőket az adott vállalkozással kapcsolatban. Ha eszembe jut egy jó poszt téma, akkor azt kiírom, vagy ha egy marketingkampánnyal kapcsolatban, valami beötlik, akkor azt is kiírom. De van olyan vállalkozási ötlet ahol még csak az van kiírva, hogy engedélyt meg kell szerezni (ez még a későbbi vállalkozási ötletek közé tartozik.) Persze a tábla tetejére kitettem a kislányom fényképét, mint a legfőbb motivációs eszköz!

És egy oszlopban csak a hosszú távú céljaim szerepelnek, pl egy Mazda6 kombi:-)

Így lépten-nyomom ahogy térülök fordulok a konyhában mindig látom, hogy mik a feladataim, sajnos most még főképp úgy érzem, hogy csak azt látom, hogy mik az elmaradásaim...

Napi kétség: Jajj de nehéz vállalkozást indítani, úgy érzem, mintha csak a feladatok lennének, eredmények meg nem.... (Ez a mai hangulatom.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr663103531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása