Állítólag sokkal több mindennel, mint gondolnád... mint gondolnám... Amikor elhatároztam, hogy a neten keresek pénzt, akkor először is végiggondoltam, hogy miből lehet pénzt szerezni otthoni munkával, aztán elolvastam néhány (néhány???!!!) tanácsadó oldalt, hogy okosodjak. Okosodtam. Lássuk a logikámat, hogy mi alapján választottam:

A naiv ember, aki életében nem keresett még egy fillért sem a neten annak mi jut eszébe először is?

Azt naiv ember is tudja, hogy vannak a hirdetések, amit kiteszek a honlapomra, amikkel lehet pénzt keresni, de azt is ugye mindenki tudja, hogy nem ebből leszek milliomos, én is tudom. Tehát ne ijedj meg, nem ez lesz a nagy ötlet! Erről inkább azt gondolom, hogy ha már van egy honlapod akkor arra valóban néhány kattintással ki lehet tenni egy hirdetési boxot, veszíteni valószínűleg semmit nem veszítesz vele, és ha hoz néhány ezer forintot akkor abból lehet venni egy üveg bort amivel meg lehet ünnepelni majd az első valódi vásárlódat! Na jó tudom, hogy ez is már a második lépés, mert ehhez először kell egy honlap, de miről szóljon a honlap???

Aztán vannak a webshopok, amiket naiv ember is használt, látott már. Eszébe se jut, hogy ilyet kellene csinálni, mert a meglévők olyan profinak tűnnek, hogy teljesen kezdőként lövésem sincs, hogy hogy lehet azt elérni, hogy ugyanazt a terméket az egyik webshopban nagyságrendekkel többért lehet megvenni, mint a másikban és akkor vajon miért nem a legalacsonyabbat választja mindenki? Meg aztán hol lehet beszerezni ezeket a cuccokat? Szóval naiv ember naiv ezekhez, ezért nem webshopot készít. Ehhez asszem még többet kell tanulnom, talán majd később belevágok, most nem ez a nagy ötlet.

Esetleg valamilyen partnerprogram? (Naiv ember első gondolata azt volt, hogy na az meg ugyan mi a csoda??) Pedig nem is olyan nagy csoda és ha kicsit belegondolsz, nem is olyan rossz ötlet. A partnerprogramnak az a lényege, hogy adva van egy cég, akinek a termékét te szeretnéd árulni, amiért cserébe ő jutalékot fog neked adni. Ilyen egyszerű. Na mármost csak egy jó céget kell találni, akinek egyrészt jó a terméke másrészt jó jutalékot ad. Ezen már érdemes elgondolkodni..

A legjobb lenne persze ha valamilyen olyan bevételem lenne, ami nemcsak jutalékból származik, hanem abból, amit saját magam állítok elő és értékesítek. Kell egy saját termék!  De hát mit áruljak, amit én állítok elő? Mivel mondtam, hogy nincs befektetni való pénzen (tudod a mottó: pénzt csinálni pénz nélkül), ezért nekem az tűnik a legköltségkímélőbbnek, ha magam állítok elő valamit aztán eladom, mert ahhoz csak az én saját befektetett időm és energiám kell. Na de mit tudnék én előállítani?? Mihez értek? Vagy mi érdekel? Azt gondolod, hogy na kár ezt továbbolvasni, mert én (mármint te, bocs) úgyse tudnál saját terméket kitalálni! Hidd el, hogy én is ezt gondoltam. Aztán ezen túlléptem és azon gondolkoztam, hogy ha tényleg semmihez sem értek, akkor eddig mégis mivel kerestem pénzt, csak csináltam valamit, amit megfizettek, hiszen azért már van jó néhány év munkatapasztalat mögöttem,  annyira azért csak nem vagyok lúzer. Folyamatosan alkalmaztak különböző cégek, nem is a legutolsók, akik általában meg voltak elégedve a munkámmal. Na most ha másnak tudtam jó munkát végezni (amikor sokszor nem azt csináltam amit szerettem, mégis mosolyogva) akkor a sajátomat nem lennék képes ugyanilyen (sőt nagyobb) lelkesedéssel csinálni! Dehogynem! (Napi motiváció kipipálva:-)) Na akkor márcsak azt kell kitalálni, hogy mi a nyavaja legyen a saját termék, mert persze ráadásul olyan saját termék kell, amihez nem kell alapanyag, vagy legalábbis kevés, tehát nem fogok gyártani egy új környezetkímélő levegővel működő autót(pedig de jó lenne):-)

 

Azt azért bevallom, hogy az ötletelést már nem most kezdtem, ha így nézzük akkor az a valóság, hogy nem fél év alatt kell vállalkozónak lennem, mert már több hónapja folyamatosan ezen agyalok, hogy mihez kellene kezdenem. Bocs kicsit csaltam:-) Ez alatt az idő alatt az agyamat kreatívba kapcsoltam, és mindent, de úgy higgyétek el, hogy mindent úgy néztem, hogy na ebből lehetne pénzt csinálni? Közben kb 10-15 ötlet merült fel, amiben látnék fantáziát. Az a jó, hogy a gondolkodáshoz pedig nem kell külön időt szakítani, vagyis amikor játszottam a kisprücsökkel, vagy épp teregettem, vagy sétáltunk akkor is azon járt az agyam, hogy mivel lehetne pénzt keresni. (Csak egy mondatos kitérő azoknak, akik most felhördültek, hogy na minek az ilyennek gyerek, aki még a játék közben sem  a gyerekre koncentrál, hanem a vállalkozáson agyal. Szerencsére ahhoz, hogy görgessek egy labdát, vagy várat építsek 3 kockából, vagy épp bábozzak micimackóval még nem kell az agyam minden milliméterét kihasználni. Jó hírem van kismamák, nem kell agyilag leépíteni magad, csak azért mert pelenkázol, és egyébként is nők vagyunk, tudvalévő hogy egyszerre több dologra is tudunk koncentrálni!!!:-))

Na ötletekre visszatérve, ezeket szépen mindig felírogattam magamnak a falra. Jól hallottad a FALRA! Ez az egyik tutijó-vállalkozás-motivációs-eszközöm, a falra írogatni, pontosabban fogalmazva a falra szerelt mágnestáblára írogatni, mert nem vagyok ősember! Ne tudd meg, milyen mókás dolog és mennyi lehetőség van benne. Vettem egy 90x60cm-es mágnestáblát, aminek az a tulajdonsága, hogy spéci filctollal lehet rá írogatni, amit utána le tudsz törölni és mivel mágneses, színes kis mágnes pöckökkel különböző fecniket ki is tudsz rá tűzögetni, ha akarsz. Ezt kiakasztottam a konyhába. Hihetetlen vicces minden nap szembesülni a táblára felírt dolgokkal!

 

Tehát összefoglalva az alábbiakra jutottam: A legjobb ha a (naiv) ember több lábon áll, és egyébként is mi akadályozna meg abban, hogy több vállalkozást indítsak egyszerre?

  • Kell egy(két) saját termék, amit magam elő tudok állítani
  • Kell egy(két) partner akiknek a termékeit tudom árulni
  • Ha ezek már megvannak akkor a honlapokra kiteszek egy két hirdetési boxot
  • Kell egy tábla amin jegyzetelem a teendőimet ötletenként
  • Jahh és kell egy(két) honlap (hűhh ez aztán már a sci-fi kategória, ugye?)

 

A következő bejegyzésekben egy kicsit a mélyére ásunk a fentieknek. Mi alapján választottam partnert, milyen termékeket fogok előállítani, hogyan tegyünk hirdetést a honlapra.

És persze azt is elmondom, hogy hogyan használom a táblát, vállalkozásépítésre ha azt hiszed, hogy ez mellékes akkor majd rájössz, hogy mennyire nem az, ennek egy külön bejegyzést szánok!

Aztán az utolsó sor, hogy kell egy(két) honlapot csinálnom. Igen. Kell. Emlékeztetlek, hogy mivel nincs pénzem ezért nem tudok megfizetni egy weblap készítő céget, másrészt ha online akar(sz)ok vállalkozni, akkor elengedhetetlen, hogy gyakorlatot szerezz(ek) a honlap építésben. Mit nekem egy két honlap, ugye?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr403010434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minihome 2011.06.29. 07:53:49

Kíváncsian várom a folytatást, én is hasonlóan hozzád az online vállalkozásban látom a saját pénzkeresési lehetőségem megvalósítását.Nekem is van egy kamasz lányom, nagy adag kreativitásom, még több önbizalmam, egy friss honlapom, kis tapasztalatom a saját vállalkozásról, és jó nagy adag elbizonytalanító tényező.
További jó munkát, és számolj be minden lépésről!
süti beállítások módosítása