A vállalkozás indítása szerintem nagyban függ a környezettől, mert nem véletlen az, hogy előszeretettel mondjuk azt a sikeres vállalkozókra, hogy hát persze neki azért megy, mert  jókor volt jó helyen. Nahát a saját helyzetemről azt gondolom, hogy mivel eddig nem sikerült jókor jó helyen lennem, ezért hozzuk ki a kevésbé jóból a lehető legjobbat!:-) (Ez az optimista megfogalmazása annak, hogy rosszkor rossz helyen.)

Tehát mik a nehezítő a körülmények:

  1. Van egy 7 hónapos tünemény gyermekem, aki most kezd el kúszni mászni és most jutott el abba a korszakba, amikor ha nem lát hogy hol vagyok, akkor rögtön nyöszörgés a vége. Ebből következőleg szinte 5 percre sem lehet magára hagyni. Vagyis meg kell oldanom, hogy vele együtt dolgozzak, vagy akkor amikor alszik.
  2. Nincs bébiszitterem, 5 perc alatt fél napra berendelhető nagymama, rokon, barát, barátnő a közelben, akinek le lehetne "passzolni" a gyereket, míg én itthonról vállalkozgatok.
  3. Nem akarom lepasszolni a gyereket, mert azért szeretnék itthonról dolgozni, mert azt szeretném, ha velem lenne, én nevelgethetném és nem más.
  4. Van egy közepes méretű lakás, kis kerttel, amit nekem kell rendben tartanom, nincs bejárónőm, aki főz, mos, takarít helyettem, nincs kertész aki kiszedi a gazt a kertből, miután 2 napig esett az eső és nagyobb a gaz, mint a fű.
  5. Nem szeretem más kajáját enni és sajnos a férjem sem, ezért kvázi mindennap főzök, most már külön a kisbabámnak is. Na jó az az egy krumpli egy brokkolival nem olyan nagy teher:-) Ezért férjecskémnek minden este bekészítve a kis ebédje, kis innivaló mellé, savanyúság, rágicsa, ahogy kell:-) (Azt persze csak zárójelben jegyzem meg, hogy ezt szülés után 5 nappal már ugyanígy csináltam, ennyit a segítségről, persze tudom, egye meg mindenki amit főzött..)
  6. Vagyis teljes egészében magam látom el a háztartási munkákat, nincs senki segítségem. Ráadásul a férjem nem az a kiviszem a szemetet drágám, kivasalom az ingemet drágám, elmosogatok drágám, kiporszívózok drágám típusú, ezzel szerintem mindent elmondtam:-)
  7. Ja  és nincs pénzem sem vállalkozni. Hogy ezt még nem is mondtam??? Hát ez a lényeg!  Merthogy mindenki, na jó, sokan azért nem kezdenek vállalkozni, online vállalkozni, akár otthonról is vállalkozni, mert azzal hűtik le magukat, hogy pénzt úgyis csak pénzből lehet csinálni. Na hát én ezt is szeretném megcáfolni. Vagyis úgy akarok vállalkozni, hogy minimális pénzt fektetek a dologba, egyrészt, mert nincs is mit befektetni, másrészt meg ... ja nincs másrészt:-) Ha lenne több millióm befektetni, akkor azért biztosan más ötleteim lennének, nemcsak olyanok, amihez nem kell pénz.

 

Vagyis adva van egy kismama 1 gyerekkel, 1 férjjel egy lakással egy valag akváriumi és kerti hallal (ezt nem is mondtam, de szinte már lényegtelen, hogy azokkal is mennyit kell foglalkozni), nulla befektetni való forinttal, aki vállalkozni akar, pontosabban fogalmazva itthonról akar dolgozni, pénzt keresni.

 

Tehát innen indulunk ezek a nehezítő körülmények. A kép persze úgy teljes, ha a könnyítő körülményeket is elmondom. El is,  a következő bejegyzésben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozoleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr63005933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása